Šokių paviljonas, 1999, medžio ražinys ant drobės, 151x205 cm, 1/1

kategorijos
Egmontas Bžeskas

Šiandien savo kūrybą menininkas apibūdina trumpai: tai naujos kartos - hibridinė grafika su papildyta realybe. Prieš 20 metų Egmonto Bžesko (EB)  milžiniško dydžio medžio raižiniai atspausdinti ant drobės buvo apdovanoti Lietuvos didžiausio grafikos darbo diplomu/ rekordu, išlaisvino grafiką iš mažų formatų, rėminimo standartų ir šiek tiek priartino prie tapybos. Tuo metu menininko grafika ne tik stebino išsiskiriančia sąvastimi, bet ir įkvėpė daugelio jaunų grafikų kūrybą, pakeitė to meto grafikos meno nusistovėjusias tradicines dogmas.

Šiandiena EB nesustoja... Kuriant paveikslus naudojamos naujausios elektronikos technologijos, įvairios statybinės medžiagos, silikonas, plastikas, išmanusis LED apšvietimas, garso efektai, paveikslo lietimo funkcijos, kurių dėka žiūrovas dalinai gali užmegzti tiesioginį pokalbi su paveikslu. Menininkas jau seniai tęsia savo ir kitų žmonių šešėlio tematiką, į kurią integruoja klasikinės medžio graviūros fragmentus. Medžio ruošinius/ klišes raižo/graviruoja drauge su šiuolaikinės technikos/roboto pagalba. Paveikslai tapo tūriniais, kai kurios išsikišusios detalės yra spausdinamos 3D printerių pagalba. Taip pat paveiksluose integruoti QR kodai, kurie sudaro galimybę žiūrovui patekti į pačius giliausius meno kūrinio sluoksnius virtualioje erdvėje, papildytoje realybėje. Visi šie elementai sustiprina menininko perteikiamas idėjas ir nepalieka žiūrovo abejingu.
Menas tai žaidimas, tai kiekvieno Jūsų kelionė į mano paveikslo labirintą... Tai spektaklis su visais jam būdingais elementais, fiziškai įspraustas tarp keturių kraštinių, bet neapribotas plėstis į visas begalines puses.  Žaiskime drauge...